loading...
دوست داشتن انسان ها
مهدی بازدید : 59 شنبه 26 فروردین 1391 نظرات (0)

 دخترم جرالدين !

امروز نوبت توست كه صداي كف زدن‌هاي تماشاگران گاهي تو را به آسمان‌ها ببرد. به آسمانها برو ولي گاهي هم روي زمين بيا و زندگي مردم را تماشا كن. زندگي آنان كه با شكم گرسنه، در حاليكه پاهايشان از بينوايي مي‌لرزد. من خودم يكي از آنان بودم!

داستان آن دلقك گرسنه كه در پست‌ترين صحنه‌هاي لندن آواز مي‌خواند و صدقه مي‌گيرد، داستان من است. من طعم گرسنگي را چشيده‌ام ، من درد نابساماني را كشيده‌ام و از اين‌ها بالاتر رنج حقارت آن دلقك دوره‌گرد كه اقيانوسي از غرور در دلش موج مي‌زند، اما سكه صدقه آن رهگذر غرورش را خرد نمي‌كند را نيز احساس كرده‌ام!

جرالدين دخترم!

دنيايي كه تو در آن زندگي مي‌كني، دنياي هنرپيشگي و موسيقي است. نيمه شب آن هنگام كه از سالن پرشكوه تئاتر بيرون مي‌آيي، آن ستايشگران ثروتمند را فراموش كن ولي حال آن راننده تاكسي را كه تو را ازمحل کار به منزل مي‌رساند، بپرس، حال زنش را بپرس و اگر آبستن بود و پولي براي خريد لباس بچه نداشت، مبلغي پنهاني در جيبش بگذار ...

دخترم، جرالدين، گاه و بيگاه با مترو و اتوبوس شهر بگرد، مردم را نگاه كن، زنان بيوه و كودكان يتيم را بشناس و دست‌كم روزي يك‌بار بگو: من هم از آنان هستم، تو واقعاُ يكي از آنان هستي، نه بيشتر ...

هنر قبل از آنكه دو بال دور‌پرواز به انسان بدهد، اغلب دو پاي او را مي‌شكند...

دخترم، هميشه كسي هست كه بهتر از تو هنر‌نمايي كند و اين را بدان كه هرگز در خانواده چارلي‌چاپلين كسي آنقدر گستاخ نبوده است كه يك كالسگه‌ران يا يك گداي كنار رود سن يا كولي هنرمند حومه پاريس را ناسزايي بگويد...

دخترم جرالدين، چكي سفيد را برايت فرستادم كه هرچه دلت مي‌خواهد بگيري و خرج كني ولي هروقت خواستي دو فرانك خرج كني، با خود بگو سومين فرانك از آن من نيست. اين مال يك مرد فقير گمنام است كه امشب به يك آن احتياج دارد. جستجو لازم نيست، اين نيازمندان گمنام را اگر بخواهي  همه جا خواهي يافت. اگر از پول و سكه برايت حرف مي‌زنم براي آن است كه از نيروي فريب و افسون پول، اين فرزند شيطان، خوب آگاهم ...

من زماني دراز در سيرك زيسته‌ام و هميشه و هر لحظه براي بند‌بازاني كه بر روي ريسماني نازك و لرزنده در حركت بودند نگران بوده‌ام . اما دخترم اين حقيقت را بگويم كه مردم بر روي زمين استوار و گسترده بيشتر از بند‌بازان روي ريسمان نااستوار سقوط مي‌كنند ...

دخترم جرالدين، شايد شبي درخشش گران‌بهاترين الماس اين جهان تو را فريب دهد. آن شب است كه اين الماس، آن ريسمان نااستوار زير پاي تو خواهد بود و سقوط تو حتمي است ...

روزي كه چهره يك اشراف‌زاده بي‌بند وبار تو را بفريبد، آن روز سقوط تو حتمي است ...

دل به زر و زيور مبند، بزرگترين الماس اين جهان آفتاب است كه خوشبختانه بر گردن همه مي‌درخشد...

دخترم، هيچكس و هيچ‌چيز ديگر را در اين جهان نمي‌توان يافت كه شايسته آن باشد كه دختري ناخن پاي خود را به‌خاطر آن عريان كند ... برهنگي بيماري عصر ماست. به گمان من تن تو بايد مال كسي باشد كه روحش را به‌خاطر تو عريان كرده باشد...

انسان باش، پاك‌دل و يك‌دل، زيرا كه گرسنه بودن ، صدقه گرفتن و در فقر مردن هزار بار قابل تحمل‌تر از پست و بي‌عاطفه بودن است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام دوستان بعضی موقع ها آدم احساس می کنه یه چیز هایی رو می دونه که شاید به درد دیگران بخوره! امیدوارم احساسم من را به اشتباه نداخته باشه.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 73
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 63
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 105
  • بازدید ماه : 216
  • بازدید سال : 788
  • بازدید کلی : 7,801
  • کدهای اختصاصی

    Flash Required

    Flash is required to view this media. Download Here.

    به یاد پدر مهربانم مرحوم حاج یحیی حبیبی بازدید : 161
    فدای تو مادر بازدید : 151
    من میگم عشق از نظر اینشتین غلطه!!!! بازدید : 149
    درس اخلاق زرتشت بازدید : 145
    کی راحت میشیم!!! بازدید : 143
    دوست داشتن مردم چه با ارزشه بازدید : 137
    به دلخواه خود در مورد دیگران قضاوت نکنیم بازدید : 133
    غیبت یا تبلیغ!!!!!! بازدید : 131
    شکست مقدمه پیروزی بازدید : 131
    علائم آلرژی در فصل پاییز و راه درمان آنها بازدید : 119


    Online User



    قالب وبلاگ

    وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی قم

    آپلود نامحدود عکس و فایل

    آپلود عکس


    آپلود عكس

    آپلود عكس

    کد نمایش آی پی

    کد نمایش آی پی


    مترجم سایت

    مترجم سایت


    دیکشنری آنلاین

    دیکشنری آنلاین