loading...
دوست داشتن انسان ها
مهدی بازدید : 65 شنبه 26 فروردین 1391 نظرات (1)

حقایـقی بـاورنکـردنی از زنـدگی آلبـرت اینـشتیـن
 

بله همگی ما می دانیم که اینشتین این فرمول (2mc=e) را کشف کرد. اما واقعیت آن است که چیزهای کمی در مورد زندگی خصوصی اش می دانیم. پس خودتان را با مرور این هشت مورد شگفت زده کنید!

1. او با سر بزرگ متولد شد
وقتی اینشتین به دنیا آمد خیلی چاق بود و سرش خیلی بزرگ تا آن جایی که مادر وی تصور می کرد فرزندش ناقص است اما بعد از چند ماه سر و بدن او به اندازه های طبیعی بازگشت.

2. حافظه اش به خوبی آنچه تصور می شود نبود
مطمئنا اینشتین توانسته کتاب های مملو از فرمول و قوانین را حفظ کند اما برای به یاد آوری چیزهای معمولی واقعا حافظه ی ضعیفی داشته است. او یکی از بدترین اشخاص در به یاد آوردن سالروز تولد عزیزان بود و عذر و بهانه اش برای این فراموش کاری مختص دانستن تاریخ تولد برای بچه های کوچک بود.

3. او از داستان های علمی، تخیلی متنفر بود
اینشتین از داستان های تخیلی بیزار بود زیرا احساس می کرد آنها باعث تغییر درک عامه مردم از علم می شوند و در عوض به آنها توهم باطلی از چیزهایی که حقیقتا نمی توانند اتفاق بیفتند میدهد. او می گفت:(من هرگز در مورد آینده فکر نمی کنم زیرا به زودی می آید.)


4. او در آزمون ورودی دانشگاه رد شد
در سال 1895 در سن 17 سالگی اینشتین که قطعا یکی از بزرگترین نوابغی است که تاکنون متولد شده در آزمون ورودی دانشگاه فدرال پلی تکنیک سوئیس رد شد. در واقع او بخش علوم و ریاضیات را پشت سرگذاشت اما در بخش های باقی مانده مثل تاریخ و جغرافی رد شد. وقتی بعد ها از او در این رابطه سوال شد گفت:(آنها بی نهایت کسل کننده بودند و او تمایلی برای پاسخ دادن به این سوالات را در خود احساس نمی کرد.)

5. علاقه ای به پوشیدن جوراب نداشت
اینشتین در سنین جوانی یافته بود که شصت پا باعث ایجاد سوراخ در جوراب می شود. سپس تصمیم گرفت که دیگر جوراب به پا نکند و این عادت تا زمان مرگش ادامه داشت.

6. او فقط یک بار رانندگی کرد
اینشتین برای رفتن به سخنرانی ها و تدریس در دانشگاه از راننده مورد اطمینان خود کمک می گرفت. راننده وی نه تنها ماشین او را هدایت می کرد بلکه همیشه در طول سخنرانی ها در میان شنوندگان حضور داشت. یک روز اینشتین در حالی که در راه دانشگاه بود با صدای بلند در ماشین پرسید: چه کسی احساس خستگی می کند؟ راننده اش پیشنهاد داد که آنها جایشان را عوض کنند و او جای اینشتین سخنرانی کند چرا که اینشتین تنها در یک دانشگاه استاد بود و در دانشگاهی که سخنرانی داشت کسی او را نمی شناخت و طبعا نمی توانستند او را از راننده اصلی تشخیص دهند قبول کرد. اما کمی تردید در مورد اینکه اگر پس از سخنرانی سوالات سختی از وی بپرسند او چه میکند در درونش داشت. به هر حال سخنرانی به نحوی عالی انجام شد ولی تصور اینشتین درست از آب درامد. دانشجویان در پایان سخنرانی شروع به مطرح کردن سوالات خود کردند. در این حین راننده باهوش گفت: سوالات به قدری ساده هستند که حتی راننده من نیز می تواند به آنها پاسخ دهد. سپس اینشتین از میان حضار برخواست و به راحتی به سوالات پاسخ داد به حدی که باعث شگفتی حضار شد.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سایت تفریح و سرگرمی در تاریخ 1348/10/11 و 19:42 دقیقه ارسال شده است

سلام دوست عزیز. با مطالب جذاب و جدید از دنیای اینترنت به روز هستیم. از شما برای بازدید از مطالب جدیدمان دعوت میشود.. منتظر حضور گرمتان هستیم..


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام دوستان بعضی موقع ها آدم احساس می کنه یه چیز هایی رو می دونه که شاید به درد دیگران بخوره! امیدوارم احساسم من را به اشتباه نداخته باشه.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 73
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 63
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 199
  • بازدید سال : 771
  • بازدید کلی : 7,784
  • کدهای اختصاصی

    Flash Required

    Flash is required to view this media. Download Here.

    به یاد پدر مهربانم مرحوم حاج یحیی حبیبی بازدید : 161
    فدای تو مادر بازدید : 151
    من میگم عشق از نظر اینشتین غلطه!!!! بازدید : 149
    درس اخلاق زرتشت بازدید : 145
    کی راحت میشیم!!! بازدید : 143
    دوست داشتن مردم چه با ارزشه بازدید : 137
    به دلخواه خود در مورد دیگران قضاوت نکنیم بازدید : 133
    غیبت یا تبلیغ!!!!!! بازدید : 131
    شکست مقدمه پیروزی بازدید : 131
    علائم آلرژی در فصل پاییز و راه درمان آنها بازدید : 119


    Online User



    قالب وبلاگ

    وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی قم

    آپلود نامحدود عکس و فایل

    آپلود عکس


    آپلود عكس

    آپلود عكس

    کد نمایش آی پی

    کد نمایش آی پی


    مترجم سایت

    مترجم سایت


    دیکشنری آنلاین

    دیکشنری آنلاین