loading...
دوست داشتن انسان ها
مهدی بازدید : 68 جمعه 25 فروردین 1391 نظرات (0)

این حکایت رو به شخصه خیلی دوست دارم و بارها برای دوستانم گفته ام و امروز بعد از دریافت متن، آن را برای شما ارسال میکنم
در حقیقت خداوند مهربان به دنبال بهانه هایی ست که به واسطه لطف و مرحمت بسیار زیاد خود از تقصیر بندگان خود بگذرد و آنها را وارد بهشت کند گاهی به بهانه آب دادن به سگی و گاهی به بهانه دست کشیدن بر سر یتیمی و گاهی اشکی و زبانی که برای دفاع از مظلومی حرکت کند
مي گويند او اين حكايت را بسيار دوست داشت و در موقعيتهاي مختلف آن را بيان مي كرد. حكايت اين است:

 مردي بود بسيار متمكن و پولدار. روزي به كارگراني براي كار در باغ نياز داشت

  بنابراين، پيشكارش را به ميدان شهر فرستاد، تا كارگراني را براي كار اجير كند. پيشكار رفت و همه كارگران موجود در ميدان شهر را اجير كرد و آورد و آنها در باغ به كار مشغول شدند. كارگراني كه آن روز در ميدان نبودند، اين موضوع را شنيدند و آنها نيز آمدند. روز بعد و روزهاي بعد نيز تعدادي ديگر به جمع كارگران اضافه شدند.

 گرچه اين كارگران تازه، غروب بود كه رسيدند، اما مرد ثروتمند آنها را نيز استخدام كرد. شبانگاه ،هنگامي كه خورشيد فرو نشسته بود، او همه كارگران را گرد آورد و به همه آنها دستمزدي يكسان داد. بديهي ست آناني كه از صبح به كار مشغول بودند، آزرده شدند و گفتنـد:

 «اين بي انصافي است. چه مي كنيد، آقا؟ ما از صبح كار كرده ايم و اينان غروب رسيدند و بيش از دو ساعت نيست كه كار كرده اند. بعضي ها هم كه چند دقيقه پيش به ما ملحق شدند. آنها كه اصلاً كاري نكرده اندمرد ثروتمند خنديد وگفت: «به ديگران كاري نداشته باشيد. آيا آنچه كه به خود شما داده ام كم بوده است؟» كارگران يكصدا گفتند: «نه، آنچه كه شما به ما پرداخته ايد، بيشتر از دستمزد معمولي ما نيز بوده است. با وجود اين، انصاف نيست كه ايناني كه دير رسيدند و كاري نكردند، همان دستمزدي را بگيرند كه ما گرفته ايممرد دارا گفت: «من به آنها پول داده ام، زيرا بسيار دارم. من اگر چند برابر اين نيز بپردازم، چيزي از دارائي من كم نمي شود.

من از استغناي خويش مي بخشم. شما نگران اين موضوع نباشيد. شما بيش از توقعتان مزد گرفته ايد، پس مقايسه نكنيد. من در ازاي كارشان نيست كه به آنها دستمزد مي دهم، بلكه مي دهم چون براي دادن و بخشيدن، بسيار دارم.

 من از سر بي نيازيست كه مي بخشممسيح گفت: «بعضي ها براي رسيدن به خدا سخت ميكوشند. بعضي ها درست دم غروب از راه مي رسند. بعضي ها هم وقتي كار تمام شده &

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام دوستان بعضی موقع ها آدم احساس می کنه یه چیز هایی رو می دونه که شاید به درد دیگران بخوره! امیدوارم احساسم من را به اشتباه نداخته باشه.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 73
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 81
  • بازدید سال : 653
  • بازدید کلی : 7,666
  • کدهای اختصاصی

    Flash Required

    Flash is required to view this media. Download Here.

    به یاد پدر مهربانم مرحوم حاج یحیی حبیبی بازدید : 157
    فدای تو مادر بازدید : 149
    من میگم عشق از نظر اینشتین غلطه!!!! بازدید : 147
    درس اخلاق زرتشت بازدید : 145
    کی راحت میشیم!!! بازدید : 143
    دوست داشتن مردم چه با ارزشه بازدید : 137
    به دلخواه خود در مورد دیگران قضاوت نکنیم بازدید : 133
    غیبت یا تبلیغ!!!!!! بازدید : 131
    شکست مقدمه پیروزی بازدید : 129
    علائم آلرژی در فصل پاییز و راه درمان آنها بازدید : 119


    Online User



    قالب وبلاگ

    وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی قم

    آپلود نامحدود عکس و فایل

    آپلود عکس


    آپلود عكس

    آپلود عكس

    کد نمایش آی پی

    کد نمایش آی پی


    مترجم سایت

    مترجم سایت


    دیکشنری آنلاین

    دیکشنری آنلاین